S2000 Québec

forum de discussion officielle de tous les propriétaires de honda s2000 au Québec.
 
AccueilRechercherGroupesFAQConnexionS'enregistrer

Partagez | 
 

 Specification S2000 AP1 & AP2

Aller en bas 
AuteurMessage
Al3x_666

avatar

Messages : 834
Date d'inscription : 29/11/2007
Age : 34
Localisation : 9000rpm

MessageSujet: Specification S2000 AP1 & AP2   Ven 7 Déc - 11:28

S2000 AP1 (2000-2003) Specification:

-engine: Inline 4
-valvetrain: DOHC 4 Valves / Cyl
-displacement: 1997 cc / 121.9 cu in (AP1)
-bore: 87.0 mm / 3.43 in (AP1)
-stroke: 84.0 mm / 3.31 in (AP1)
-compression: 11.7:1 (AP1)
-power: 179.0 kw / 240 bhp @ 8300 rpm (AP1)
-hp per litre: 120 bhp per litre (AP1)
-torque: 207.4 nm / 153.0 ft lbs @ 7500 rpm (AP1)
-redline: 9000 rpm (AP1)
-drive wheels: Front Engine / RWD
-body / frame: Unit Steel
-front brakes: Vented Discs w/ Vacuum Assist & ABS
-f brake size: 300 mm / 11.8 in
-rear brakes: Vented Discs w/ Vacuum Assist & ABS
-r brake size: 282 mm / 11.1 in
-front wheels: F 40.6 x 16.5 cm / 16.0 x 6.5 in (AP1)
-rear wheels: R 40.6 x 19.0 cm / 16.0 x 7.5 in (AP1)
-front tire: size 205/55VR-16 (AP1)
-rear tire: size 225/50VR-16 (AP1)
-OEM tires: Bridgestone S-02
-steering: Rack & Pinion w/ Power Assist
-weight: 1250 kg / 2756 lbs
-weight balance: perfect 50/50
-wheelbase: 2400 mm / 94.5 in
-front track: 1468 mm / 57.8 in
-rear track: 1509 mm / 59.4 in
-length: 4120 mm / 162.2 in
-width: 1750 mm / 68.9 in
-height: 1285 mm / 50.6 in
-transmission: 6-Speed Manual
-gear ratios AP1: 3.13:1, 2.04:1, 1.48:1, 1.16:1, 0.97:1, 0.81:1
VS
AP2 gear ratio: 3.13:1, 2.045:1, 1.481:1, 1.161:1, 0.943:1, 0.765:1

-final drive: 4.10:1
-top speed: 241.4 kph / 150.0 mph
-0 - 60 mph: 5.5 seconds
-0 - 100 mph: 14.0 seconds
-0 - 1/4 mile 14.1 seconds
-epa: city/hwy 20 / 28 mpg


Ou il y a le (AP1) c est que sa s applique a cette generation. Le reste c est general a la S2000.

Photo AP1:

Front:


Rear:


Engine:




bonus:







-AP1 2000-2001 highlights:
Probleme de clutch rattle
Probleme synchro de transmission
Differentiel sensible
Vitre arriere en mica
Console centrale en tapis


-AP1 2002-2003 highlights :
Problèmes de tranny/clutch/differentiel reglés
Vitre arrière en verre avec defrost
Lumieres arrière upgradées avec ring chrome
Console centrale upgradée en cuir, shift knob changé
Système de son amélioré, ajout de tweeters
ECU tuné differement, moins riche, performance améliorée

Options Disponibles:
-Changeur pour 6 CD dans le coffre
-Housse de voiture
-Filet de compartiment à bagages
-Chauffe-moteur
-Toit rigide
-Support de toit rigide
-Déflecteur arrière
-Aileron arrière
-Système de sécurité
-Extension de bas de caisse
-Pommeau du levier de vitesses en titane

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html

Ce lien est les gagnants du engine of the year, le F20C l'a gagné a plusieurs reprises!

cheers



**********IMPORTANT********************

Because it comes so well tuned from the factory, the S2000 does not respond well to certain modifications. Poorly designed parts can easily degrade performance, so choosing our modifications carefully will be crucial.

_________________


S2000 nostalgic owner #1


Dernière édition par Al3x_666 le Lun 16 Fév - 21:38, édité 11 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Al3x_666

avatar

Messages : 834
Date d'inscription : 29/11/2007
Age : 34
Localisation : 9000rpm

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Ven 7 Déc - 11:33

S2000 AP2 (2004 & +) Specification:


Honda made certain that the S2000's F1 bloodline was apparent. When introduced, the car featured a naturally aspirated 2.0-liter powerplant, called the F20C, that shrieked to an incredible 9000rpm and produced 240bhp-an amazing 120bhp per liter. Beginning in 2004, the F20C engine was upgraded to 2.2 liters and, as a result, realized an increase in useful torque at somewhat lower revs. Redline, however, was lowered from 9000rpm to 'only' 8000rpm.

Compared to the original 2.0-liter motor, the F22C produces slightly more peak torque (162lb-ft vs. 153lb-ft) at only 6200rpm instead of at 7500rpm, as rated by Honda. That may not seem like much, but remember, this is still a Honda. Finding an extra 9lb-ft is harder than questing for the Holy Grail.

Because of alterations in the spring rates and shock absorber damping, as well as revisions to the rear suspension geometry, the AP2 chassis is less prone to snap oversteer, compared to the original AP1.



-engine: Inline 4
-valvetrain: DOHC 4 Valves / Cyl
-displacement: 2156 cc
-bore: 87.0 mm / 3.43 in
-stroke: 90.7 mm / 3.57 in
-compression: 11.1:1
-power: 178 kw / 237bhp @ 7800 rpm
-hp per litre: 108bhp per litre
-torque: 221 nm / 163.0 ft lbs @ 6800rpm
-gear ratio: 3.13:1, 2.045:1, 1.481:1, 1.161:1, 0.943:1, 0.765:1
-final gear: 4.10:1
-Pneus avant: P215/45 R17
-Pneus arriere: P245/40 R17
-Pneus OEM: Bridgestone RE-050

AP2 highlights:
Facelift lumiere/bumper avant
Facelift lumiere/bumper arriere
Exhaust changé: Tips ovals
Moteur 2.2L arrive, 9lbs/ft de plus
Nouveau gearing de transmission plus court
Spark plug cover bronze
Nouveau cluster
Nouveau volant
Nouvelle habitacle
Mags 17''
Nouvelle suspension
Nouveau bancs


2006:
Drive by Wire trothle electronique
Nouveau mags
Speakers dans le rollbar
Nouveau bancs
Traction control

2008:
Nouveau mags
Tape de pare-brise enlevé
ajout du S2000 C/R (Club Racer) US only

-Photos

2006:




Interieur:



_________________


S2000 nostalgic owner #1


Dernière édition par Al3x_666 le Lun 16 Fév - 21:33, édité 10 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Al3x_666

avatar

Messages : 834
Date d'inscription : 29/11/2007
Age : 34
Localisation : 9000rpm

MessageSujet: 2008 S2000 C/R   Ven 7 Déc - 12:01

2008 S2000 C/R:


The club racer-inspired 2008 Honda S2000 CR Prototype making its world debut at the New York International Auto Show introduces a higher level of track-worthy performance and style to the S2000 roadster, American Honda Motor Co., Inc., announced today.

The S2000 CR will be available as an entirely new S2000 trim level when it goes on sale in the fall of 2007. The lighter, stiffer and more aggressive overall design is engineered to maximize the S2000's potential on a racetrack with the goal of substantially-improving track times, chassis balance and feel. The factory-tuned roadster provides highly-aggressive suspension settings, increased body and chassis rigidity, overall weight reduction and an aerodynamic body kit dialed-in for reduced lift. An aluminum hardtop replaces the convertible soft top as standard equipment.


''The S2000 CR is the closest thing you can get to a Honda-built racecar with license plate holders and a horn,'' said John Mendel, executive vice president of American Honda Motor Co., Inc. ''Its features and equipment are designed to appeal to weekend club racing enthusiasts.''


The full-body aerodynamic package reduces lift through large and highly-tuned front and rear spoilers. Exclusive chassis features include a quicker steering ratio, Bridgestone Potenza RE070 tires, a wider rear tire size, firmer springs and dampers, larger stabilizer bars and a new wheel design in a dark gray color.


Substantial structural bracing has been added to the storage area previously occupied by the soft top, resulting in additional rigidity. The aluminum hard top replaces the soft top of the conventional S2000, resulting in an overall weight savings of approximately 90 pounds when removed (relative to the current S2000).


The exclusive interior is highlighted by unique cloth seating surfaces with yellow stitching, a unique spherical aluminum shifter and carbon fiber-style trim panels. Air conditioning and an AM/FM Stereo with CD player are optional equipment. Standard features for the S2000 include 17-inch aluminum alloy wheels, ABS and Vehicle Stability Assist (VSA). While VSA serves to effectively enhance driver control during acceleration, braking, and cornering, the system can be disabled with the touch of a button when conditions warrant it.


Widely considered the quintessential roadster-style sports car, the S2000 is the performance icon for the Honda brand and combines uncompromising racetrack-ready performance with everyday usability. The S2000 rewards driving enthusiasts with a potent 2.2-liter, 16-valve DOHC VTEC� 4-cylinder engine and a precise, short throw 6-speed manual transmission, along with tenacious handling and a perfect 50/50 weight balance.


The renowned high-revving engine delivers 237 horsepower at 7,800 rpm and 162 lb-ft. of torque at 6,800 rpm. Perfectly complimenting the engine's output characteristics is a compact, longitudinally-mounted, close-ratio 6-speed manual transmission that features a direct linkage for precise shifting and quick throws. Combined with a front and rear double wishbone suspension, precise electric power steering, and a torque-sensing limited slip differential, the end result is a complete, no compromise, performance package for the enthusiast driver.


-Photos:










_________________


S2000 nostalgic owner #1
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
stroker_jdm

avatar

Messages : 261
Date d'inscription : 06/12/2007
Localisation : near my car

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Ven 7 Déc - 14:32

excellent ca les info technique
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
JRacing

avatar

Messages : 312
Date d'inscription : 25/11/2007
Age : 28
Localisation : St-Georges

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Ven 7 Déc - 15:56

très bonne idée ! cheers
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://www.HPerformance.1fr1.net
kat-r

avatar

Messages : 28
Date d'inscription : 16/12/2007
Age : 37
Localisation : 418

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Dim 16 Déc - 19:05

Vraiment intéressant ca! De la maudite bonne lecture!

Merci Alex! cheers
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
tiluc2000

avatar

Messages : 336
Date d'inscription : 08/12/2007
Localisation : st-georges de beauce

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Jeu 20 Déc - 0:09

;)merci bien alex , trop cool tout ce petit text ! Idea
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
silverstone 04

avatar

Messages : 294
Date d'inscription : 12/12/2007
Localisation : Drummondville.Qc

MessageSujet: spec   Jeu 20 Déc - 14:38

en 2004 la puissance est de 240 h-p et non 237 !
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Al3x_666

avatar

Messages : 834
Date d'inscription : 29/11/2007
Age : 34
Localisation : 9000rpm

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Mer 5 Mar - 14:44

bon bien on dirait que certaines photos sont down.... Crying or Very sad

_________________


S2000 nostalgic owner #1
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
warneck
Admin
avatar

Messages : 472
Date d'inscription : 25/11/2007
Age : 34
Localisation : st-georges

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Mer 5 Mar - 16:49

les photos amrche pour moi
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://s2000quebec.frenchboard.com
Emil St-Hilaire

avatar

Messages : 1205
Date d'inscription : 03/12/2007
Localisation : St-Rédempteur,Québec

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Mer 5 Mar - 22:30

Pour résumer tout ca: AP-1= vrai sport car,pur et dur.

AP-2=adoucit pour les Américains,avec un peu plus de torque,(mais si peu...)à bas régime. sunny
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
s2000keven2004

avatar

Messages : 493
Date d'inscription : 26/11/2007
Age : 31
Localisation : THETFORD MINES

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Jeu 6 Mar - 0:25

Emil St-Hilaire a écrit:
Pour résumer tout ca: AP-1= vrai sport car,pur et dur.

AP-2=adoucit pour les Américains,avec un peu plus de torque,(mais si peu...)à bas régime. sunny


bon bon y vont recommencé avec leur ap1
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
stroker_jdm

avatar

Messages : 261
Date d'inscription : 06/12/2007
Localisation : near my car

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Jeu 6 Mar - 1:00

lol voyon la moi jai pour mon dire ke tu essai les 2 char et celui ke tu aime le mieu es pour toi....moi jen ai essayer plusieurs avant de decider cetait kan meme serre mais jaimais mieu la ap1 pour sa nervosite et pour le moteur ki aime revolutionner
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Emil St-Hilaire

avatar

Messages : 1205
Date d'inscription : 03/12/2007
Localisation : St-Rédempteur,Québec

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Jeu 6 Mar - 21:47

stroker_jdm a écrit:
lol voyon la moi jai pour mon dire ke tu essai les 2 char et celui ke tu aime le mieu es pour toi....moi jen ai essayer plusieurs avant de decider cetait kan meme serre mais jaimais mieu la ap1 pour sa nervosite et pour le moteur ki aime revolutionner


Very Happy Lui,y connait ca.!!! lol!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Al3x_666

avatar

Messages : 834
Date d'inscription : 29/11/2007
Age : 34
Localisation : 9000rpm

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Sam 19 Avr - 9:43

Est-ce qu il y a une option pour mettre ce thread ''STICKY'' pour qui reste tjrs en haut??


Je la trouve pas...

_________________


S2000 nostalgic owner #1
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
skyteg

avatar

Messages : 95
Date d'inscription : 15/05/2008
Age : 33
Localisation : quebec

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Sam 17 Mai - 17:17

chapeau alex! merci pour ce post!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Vinceap



Messages : 5
Date d'inscription : 16/03/2009

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Sam 28 Mar - 0:25

mais heille une tite question comme sa.... une AP2... ack le moteur debarrer.... tu le virre a 9000 rpm non?
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
mcleod



Messages : 144
Date d'inscription : 07/08/2008

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Sam 28 Mar - 11:47

jveu pas etre plate et rabajois, mais les 02-03 on la meme faiblesse au niveau du diff que les autres! les poignet son aussi homosexuel! et oui un DEs probleme de la clutch est reglé, et c'est le rattle seulement, et non sa faiblesse de pas etre agressive et de fréquament les voir scrap a 40-60 000km Smile
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Garrett

avatar

Messages : 541
Date d'inscription : 01/02/2008
Localisation : Riviere-du-Loup

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Dim 29 Mar - 15:57

Vinceap a écrit:
mais heille une tite question comme sa.... une AP2... ack le moteur debarrer.... tu le virre a 9000 rpm non?

oui mais inutile

le peak est a 8000 rpm, donc tu fais revolutionner le tout 8500-8600 rpm
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Garrett

avatar

Messages : 541
Date d'inscription : 01/02/2008
Localisation : Riviere-du-Loup

MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   Jeu 25 Juin - 13:57

Color Name(s)
Color Code

Berlina Black
NH-547

Grand Prix White
NH-565

Silverstone Metallic
NH-630M

New Formula Red
R-510

Monte Carlo Blue Pearl
B-66P

Spa/Indy Yellow Pearl
Y-52P

Sebring Silver Metallic
NH-552M

Suzuka/Nurbergring Blue Metallic
B-513M

Rio/New Indy Yellow Pearl
Y-65P

Laguna/Bermuda Blue Pearl
B-545P

Moon Rock Metallic
NH-676M

IMOLA ORANGE PEARL
YR-536P

Lime Green Metallic
GY-19M

Monza Red Pearl
R-508P

Royal Navy Blue Pearl
B-523P

Deep Burgundy Metallic
YR-564M
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: Specification S2000 AP1 & AP2   

Revenir en haut Aller en bas
 
Specification S2000 AP1 & AP2
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Le tube de l'année [vélomobile Milan]
» RALLYE WRC CHAMPIONNAT* 2013 -2014-
» Specifications Fuji pour la répartition des anneaux sur les canne Home Made !
» neil pryde saber 6.2 2007

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
S2000 Québec :: Général :: S2000 général-
Sauter vers: